Uncategorized

AdWords Express – prosta reklama internetowa dla małych firm

Internet oferuje reklamodawcom mnóstwo sposobów na przeprowadzenie kampanii marketingowej. Wśród licznych rodzajów reklam i miejsc, gdzie można się reklamować, jest też wyszukiwarka Google. Dziś nie jest to już bowiem tylko narzędzie, które służy do wyszukiwania treści w zasobach sieci. Korzystając z popularności swojej wyszukiwarki, firma Google postanowiła uczynić z niej źródło przychodów i zaoferować ją jako przestrzeń reklamową.

Reklama oferowana w wyszukiwarce Google to Google AdWords. Reklamy umieszczone w niej wyświetlane są jednak nie tylko w samej wyszukiwarce i jej opcjach jak np. mapy, ale też w sieci reklam rozsianych po całym internecie. Usługa Google AdWords jest jednak już tak rozbudowana, że dla wielu osób stanowi to przeszkodę w tym, aby z niej skorzystać. Jedyną opcją jest skorzystanie z usług agencji reklamowych obsługujących AdWords. Dla osób, które nie potrzebują aż tylu funkcji i chciałyby samodzielnie przeprowadza kampanie reklamowe, firma Google wprowadziła właśnie na rynek uproszczoną wersję, np. Google AdWords Express, która oferuje to, co najważniejsze.

AdWords Express – uproszczona wersja Google AdWords

Choć ma ona tylko część opcji w porównaniu z podstawową wersją, to w żadnym wypadku nie można o niej powiedzieć, że jest mało funkcjonalna. Jest to wersja opracowana specjalnie na potrzeby firm, dla których pełna wersja oferuje zbyt dużo opcji. Są to szczególnie małe i średnie firmy, które działają lokalnie i większość, jeśli nie wszystkich klientów, pozyskują w miejscu działania i w najbliższej okolicy. Są to więc lokalne sklepy, hurtownie czy punkty usługowe, dla których liczba opcji w usłudze AdWords Google Express będzie wystarczająca. Dla nich ważne jest, aby zareklamować się osobom mieszkającym lub przebywającym w pobliżu.

AdWords a AdWords Express

Pomiędzy pełną a uproszczoną wersją usługi jest kilka zasadniczych różnic. Przede wszystkim jest mniej opcji, a więc znacznie prostszy jest panel administracyjny i uruchomienie kampanii reklamowej jest szybsze i łatwiejsze. Ważna różnica to taka, że nie ustawia się słów kluczowych, a określa jedynie branżę i ofertę. Zasięg reklamy AdWords Google Express ograniczony jest do zasięgu 65 kilometrów od siedziby firmy. Co ważne, aby zareklamować się w ekspresowej wersji AdWords, nie trzeba posiadać witryny internetowej, a jedynie wizytówkę Google Moja Firma. Reklama umieszczona w Google AdWords Express pokaże się w wynikach wyszukiwania oraz na mapach Google, natomiast nie będzie jej w sieci reklam umieszczonych na rozmaitych stronach internetowych.