Uncategorized

Czym jest co-packing?

Wygląd ma kluczowe znaczenie podczas pierwszych sekund, kiedy na jego podstawie jesteśmy w stanie wytworzyć pewną opinię. Jest on także pierwszym czynnikiem branym pod uwagę podczas oceny innego człowieka lub produktu. To często właśnie on decyduje o tym, czy coś znajdzie się w naszym sklepowym koszyku. Ciekawy design nie dotyczy tylko samego produktu, ale również jego opakowania, które przyciągnie wzrok klienta lub go skutecznie odepchnie, mimo interesującej zawartości pudełka.

Tworzenie opakowań

Cały szereg usług, obejmujących pakowanie, przepakowywanie oraz wymiany opakowań to co-paking. Oferta firm, specjalizujących się w tej dziedzinie jest bardzo bogata. Głównie wymieniają one zniszczone opakowania na nowe, przepakowują produkty z opakowań zbiorczych do jednostkowych oraz na odwrót. Jednak to nie wszystko – niestraszne im konfekcjonowanie, tworzenie zestawów objętych promocją, foliowanie oraz druk materiałów do reklamy.

Korzystanie z usług co-packingu

Przede wszystkim są to sklepy internetowe, które muszą dobrze zapakować swój produkt na czas podróży. Zdarza się tak, że sklep internetowy nie ma punktów stacjonarnych, dlatego też wysłana paczka jest zarazem jego wizytówką. Trzeba zatem postarać się o jej ładny i schludny wygląd. To jednak nie wszystko – może ona pełnić również funkcję marketingową. Szczególnie tyczy się to sklepów internetowych z branży kosmetycznej lub modowej, gdzie choćby zapakowanie towaru w różowy papier ozdobny i dodanie firmowej krówki z liścikiem zapewni stałe klientki na długi czas, ponieważ przedsiębiorstwo jest w stanie zapewnić klientce coś więcej niż konkurencja.

Outsourcing czy stworzenie własnego działu?

Maszyny, służące do konfekcjonowania są bardzo kosztownym wydatkiem. Trzeba pamiętać również o wydatkach na odpowiednich pracowników, którzy potrafią posługiwać się specjalnymi narzędziami do tworzenia opakowań. Wydatki na ten cel mogą być naprawdę duże, jednak nie trzeba się o nie martwić. Na rynku pojawia się coraz więcej firm co-packingowych, specjalizujących się tylko w tej dziedzinie. Zlecając spakowanie towaru płacimy jedynie za konkretne, powierzone rzeczy, oszczędzając tym samym na kosztach stałych. Outsourcing utwierdza nas w przekonaniu, że opakowanie będzie wykonane solidnie oraz na czas. Te firmy, które są już długo na rynku zapewne spotkały się z różnymi przypadkami, dlatego opakowanie najbardziej skomplikowanego towaru nie powinno być żadnym problemem.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z http://perfectmeridian.pl/