budowa domu

Profesjonalny home staging

Jeśli wystawiona na sprzedaż nieruchomość mimo stosunkowo niskiej ceny, dobrej lokalizacji i dużej liczby oglądających wciąż pozostaje niesprzedana to znak, że coś jest nie tak z ofertą. Co zrobić? Tu z pomocą sprzedającym przychodzi home staging – skuteczne narzędzie marketingowe, którego zastosowanie zazwyczaj przyspiesza transakcje.

Co to jest home staging?

Ojczyzną home stagingu są Stany Zjednoczone, w których profesjonalne przygotowywanie nieruchomości pod sprzedaż stosuje się od lat siedemdziesiątych minionego wieku. Specjaliści od home stagingu mają za zadanie zdefiniować mocne i słabe strony nieruchomości po to, aby w ofercie podkreślić i wyeksponować te pierwsze, a ukryć lub zminimalizować te drugie.

Oczywiście każdy właściciel nieruchomości może sam przygotować do sprzedaży dom czy mieszkanie, ale jest to proces wymagający nakładów pracy i czasu, a niejednokrotnie także zdolności plastycznych i sporej wyobraźni artystycznej, które przydają się na etapie aranżowania wnętrz. Większość sprzedających decyduje się więc na profesjonalne usługi i swoją nieruchomość oddaje w ręce home stagera, który niesprzedawalny dom zmienia w atrakcyjną nieruchomość, o którą kupujący będę tłumnie się ubiegać.

Home staging – etapy

Klasyczny home staging ma 11 etapów, które mają na celu uskutecznić sprzedaż. Wśród zadań do wykonania najbardziej istotne są:

• Sprzątanie nieruchomości; odświeżenie ścian i sufitów;• Odgracanie;
• Naprawy, usuwanie usterek;
• Odświeżenie, przestawienie lub wymiana mebli;
• Odpersonalizowanie (usunięcie wszelkich elementów wystroju, które są charakterystyczne dla poprzednich lokatorów);
• Dekorowanie wnętrz;
• Zadbanie o zapach i muzykę.

Często takie zabiegi nie wystarczają i nieruchomość musi przejść remont, a nawet przebudowę, która zmienia układ bądź przeznaczenie pomieszczeń.

Czy to się opłaca?

Za Home staging studia zlecony profesjonalnej firmie trzeba zapłacić, ale warto – w ogólnym rozrachunku to się opłaca. Dobry home staging może podnieść cenę sprzedaży średnio o ok. 12%.

O nowy wystrój warto zadbać zawsze, ale zdecydowanie najwięcej mogą zyskać na nim właściciele przeznaczający nieruchomości pod wynajem. Dobrze przygotowane mieszkanie będzie na tyle atrakcyjne, że bez problemu uzyskamy z tytułu najmu wysoką cenę i dobre opinie od wynajmujących, dzięki którym nie będziemy mieć problemów ze znalezieniem kolejnych klientów.

Tags :